Followers

Tuesday, June 26, 2012

resepi : puding cocktail



bahan bahan

@ 1 paket serbuk agar agar
@ 2 biji telur
@ 4 cawan air
@ 1 cawan gula
@ 1/2 tin susu cair
@ 3 sudu besar tepung custard
@ 1 tin fruit cocktail
@ sedikit esen vanila

cara membuatnya

1. pukul telur, campurkan custard, kacau rata dan ketepikan
2. masak air bersama agar agar dan gula
3. setelah mendidih masukan campuran telur, susu cair, fruit cocktail dan esen vanila. masukkan ke dalam loyang/acuan. sejukkan ke dalam peti dan sedia di ngapp...!

* air fruit cocktail boleh di campur dengan air, untuk di jadikan 4 cawan air.

cukup untuk satu loyang besar..setengah i bagi jiran..suami i tak berapa nak makan..,i sorang je yang nak makan pun..

lunch today...

cecema zafirah dah semakin berkurang...dah tak meragam sangat macam semalam..alhamdulillah..

baru sudah masak puding...terrajen pulak nak buat puding hari ni...act tade ape update sgt..hari hari mcm biasa..petang ni keluar beli barang dapur..

megi bandung tak siap : p

Hijab Tutorial - How To Wear a Pashmina Hijab / Scarf / Shayla Made Easy...from zukreat...


dalam banyak banyak hijab tutorial i suka cara dia..nampak lain..so uolls yang minat pakai pashmina/shawl boleh la tiru..i minat jugak, tapi lama dah i tinggalkan bila dah ada anak ni suka pakai tudung yang senang dan takde serabut serabut, tak de lilit lilit...tapi i rindu jugak zaman anak dara i hari hari pergi kerja pakai shawl...sekarang habes semua shawl pashmina i dah lanting kat my sis, my SIL..so, i nak beli yang baru la..hew hew hew..alasan alasan...
Related Posts with Thumbnails