Followers

Wednesday, July 11, 2012

sahur..

hari ni i berpuasa. esok puasa lagi. insyaAllah. cukup puasa ganti i. sebelum ni i tak ganti puasa. sebab i menyusu zafirah. agak kerisauan sedikit. so i ganti sekarang. bila i dah kurang menyusu dia.

i sahur nasi goreng kampung-tak berapa kampung pagi tadi, i buat banyak untuk husband..tapi husband tak makan, dia breakfst susu je pagi tadi. sungguh org putih husband i ni. i pun tak lalu susu pagi pagi. so i tapau kat dia.

i siapkan bahan bahan malam tadi, i simpan dlm fridge dan ada dlm taperware letak luar. 


keropok teganu (jiran kasi). ayam potong dadu. ikan bilis goreng garing garing. celery. sedikit garam. cili padi tumbuk. ikan bilis tumbuk. telur. bawang putih bawang merah.

goreng ayam. letak garam kacau rata. masuk telur. kacau lagi. sampai masak. masuk ikan bilis. kacau kacau lagi. masuk bawang bawang. nasi. celery. cili padi. goreng dan goreng. then, jadi la nasi goreng.hehe. sapa yang tak tau buat nasi goreng kan. semua orang pandai.


husband sms kata nasi goreng kali ni sedap dari yang lain nasi goreng i penah buat. nak bodek lettew.





moody. senyum pun tak mau dah.

1 comment:

@YUNID@TI said...

errmmm.. nampak memang sedap..... yumyum

Related Posts with Thumbnails