Followers

Monday, June 4, 2012

jualan pinggan mangkuk murah kilang lama, kulim


aku dapat tau pasal jualan ni dari kakak aku..last year dia penah pergi..jualan dari kilang pembuat pinggan mangkuk..apa tah nama kilang tu..memang murah sangat..pinggan mangkuk seramik, jenama mikasa, bella dgn ape tah, ketabalan pun tebal..rasanya jenis yang di guna di hotel or sebagai props masakan..dan sangat sesuai sebagai hidangan kuantiti besar bila kenduri kendara..nih yang deme bersemangat nak masak sedap sedap nih..yo yo oo jer


jualan sudah start dari 1 hb aritu..hari ni dah abes rasanya..memang susah sket kalau nak kasi petua nak ke kilang tersebut..aku pun terpaksa follow my sister. orang memang ramai..tapi nasib aku tak berapa nak baik sangat..sebab masa sampai tu lagi beberapa minit offer buy one free one tu nak habes..aku tak sempat nak grab apa apa..sebab tekerujaan melihat pinggan mangkuk pelbagai jenis di sana sini..my sister jer yang sempat grab masa tu..tu pun abg ipar yang bersemangat mengangkut pinggan mangkuk pergi ke kaunter bayaran..siap bagitau aku..ambik dulu yang mana nak..sebab diorang akan kasi diskaun kaw kaw pastu boleh dapat buy three free one..aku bukan boleh  ramai ramai orang sangat berpusu pusu, sebab aku pening, tak tau nak ambik yang mana..haha..masa offer tu dah tamat, baru la aku dok terhegeh hegeh pilih pinggan mangkuk kat situ..hahaha..kak ngan abg ipar aku pun nampaknya masih meneruskan aktiviti mengangkut pinggan mangkuk...aishhh..shopping sakan depa ni..aku, aku sorang je yang dok pilih pinggan kat situ..azizi dok dukung zafirah jer, melihat dari jauh..ceh, kalau dia bersemangat macam abg ipar aku kan best.. : p








 akak dan family..kahwin dah 9 tahun..anak 4 orang..alhamdulillah...







 azizi dan zafirah berdiri depan kipas angin..panas sangat time ni...kesian zafirah



lain tahun if ada lagi..aku nak rembat kaw kaw..insyaAllah..tehee..bukan ape..pinggan mangkuk ni kan pelaburan yang baik..mengikut pesanan mak aku..bila kenduri kendara tak perlu pinjam orang..ye dok??..

 sebahagian hasil rembatan...sebahagian lagi ada pada kakak aku..tak sempat nak bahagikan..masing masing kalut nak balik..


porcelin tray as a free gift bagi setiap belian rm20

nanti kalau kilang tu wat sale lagi aku war war kan kat sini keyh..aku dah siap tanya kat pekerja situ..depa  bagitau setahun 3 kali diorang buat sale..

2 comments:

Anonymous said...

Bole btau saya bila diorang ada sale lagi. O194741285. Thanks

Yie Weezer said...

today ada sale lagi 1hb sampai 3hb mac 2013..cepat datangggg... :)

Related Posts with Thumbnails