Followers

Monday, May 7, 2012

rambut gugur selepas melahirkan??

Sejak dua tiga menjak ni rambut memang senang putus..banyak pulak tuh..nak nak bila shampoo..bergumpal gumpal..sedih bila tengok rambur yang gugur tu..orang tua tua cakap bila anak dah mula dok buat buih buih mulut dia, mula la mak dia gugur rambut..tapi sekarang zafirah dah jarang buat buih..tapi rambut still berguguran jugak..sedih la woih...sampai nak pegang rambut pun takot..takot gugur..helaian rambut merata rata..bila rambut gugur atas katil tak sempat nak buang takot jugak termakan zafirah pulak nanti...



bila tanya kakak aku, dia cakap tu normal..sebab bila dah pregnant 3, 4 bulan lepas tu badan akan berasa panas macam pregnant dahulu sebab tu rambut mudah gugur sebab tak tahan panas..dia dulu pun macam tu jugak...memang aku akui..bila nak subuh jer badan mesti terasa panas suam suam gitu macam pregnant dulu

so kesimpulannya, petang ni nak ajak husband pergi potong rambut...sayangnyer rambut ni..dah ler rambut ni susah nak panjang, bila dah panjang ni nak kena potong pulak...tambah tambah husband suka aku berambut panjang..lagi sedih...

ke sebab pil yang aku ambik...hurmm...


3 comments:

zamm said...

hhehehe. Nor, aku pun sama jugak rambut dok gugur banyak sangat. tarik sekali gugur segumpal dua kali gugur lagi segumpal. kira asal tarik gugur, bila lekat kt bantal tu takut jugak kan anak termakan..

tapi sbnrnya aku baca masa kita preganant rambut kita jadi menebal, jadi banyak kalau hang perasan lah sbb perubahan hormon. So by now, rambut2 tu memang akan gugur utk kembali ke volume asal..

ps: aku pun minggu lepas baru p potong rambut. pendek terus hihi :)

norhaizan said...

owh sebab tu ka..baru aku tau...tapi scary arr tgk byk sgt gugur..huhu..

aku pun dh potong la ni...lega..kepala pun ringgan..anak tak leh dah nak tarik tarik sgt..hihi

armouris said...

terjumpa info ni, juga pasal rambut gugur… sharing is caring :) - Botak, Keguguran Rambut Masalah Keturunan

Related Posts with Thumbnails