Followers

Monday, January 30, 2012

Habes Berpantang

Yippie…hari ni dh masuk hari ke 45 dh, so dh selesai 44 hari berpantang..Zafirah pun hari ni dia berumur 45 hari..next week kena pergi cucuk untuk kali kedua kat KK (klinik kesihatan). Haritu dh pergi yang first..Menangis punya la kuat..Kesian nengok..Keluar jer dari bilik cucuk terus diam. Tengok-tengok, laa..tido rupanya..then bila masuk keta dia terjaga kejap sambung menangis manja manja gitu..Alahai anak mama kesiannya dia..

Perkembangan Zafirah, dah nak masuk 2 bulan ni dah pandai dah bertegur bersembang dgn bahasa baby dia la..Last checkup masa 1 bulan berat dia 4.1 kg, tinggi 53 cm..Memang dah Nampak dah bila besar nanti mmg dia lebih tinggi dari aku, ikot baka ayah dia nie..Tidur pun dh makin kurang..Bila dia tido jer..kalau aku takde buat ape ape, cepat cepat aku pun follow tido jugak..kehkehkeh,,kang memang merana la aku berjaga tengah tengah malam nanti, sambil mata terkebil kebil menahan ngantok.
Bila dah selesai pantang aku still lagi nak sambung amalan bertungku, if rajin la.sampai hari ke 100.ngn nak lilit barut di perut (yang ni aku nk buat hari hari) best tau..bila ko bukak barut tu ko terasa badan ko slim ajer..sebelum barut tu mesti letak ‘tapil’..herba herba yang bertindak untuk memanaskan perut. Dan terus elakkan dari makan benda benda 'sejuk'.

Sekarang ni zafirah tgh tido, pas update blog ni aku pun nak sleep sleep. Sebelum tu nak jamu jamu mata..Memang gila online shopping sekarang ni..huaa…Sepanjang tempoh aku berpantang dah nak dekat 6 parcel yang aku terima..Even tak boleh keluar rumah shopping sesuka hati, sempat lagi aku shopping di hujung jari…eceh..

No comments:

Related Posts with Thumbnails