Followers

Thursday, April 7, 2011

adat orang baru kawen...

Sepatotnyer tajuk entry ni 'adat orang baru kawen dengan isteri tak (berapa) pandai masak'...heee..jangan tertipu..lauk pauk di atas bukan aku yang sedia..semuanya hasil tangan orang kedai masakan thailand..hanya sebahagian saja yg aku sediakan..sambal belacan (terlebih air T_T ), ikan kering, dan tomato+carrot goreng sesuka hati..=P..dan juga nasik..heyy..sepandai-pandai tupai melompat, setidak pandai aku memasak, tahu juga masak nasik wokeh..rasa terok bebenor kalo tak pandai masak nasi lagi di umur 26tahun kan...sekarang pun dah rasa teruk, sebab masih lagi melihat/merujuk resepi di majalah, buku resepi mahupun di laman sesawang kalo tgh planning nak masak sesuatu....

Ni hasil masakan (kira masakan aku jugak lah) pada hari pertama masak kat rumah baru...

Pada 3 hari lepas aku ada buat sambal sotong..tapi malangnyaaa...tersangat la pedas...terlebih letak cili kering, lepas masak baru aku perasan resepi aku rujuk tu kuantiti bahan-bahan dia untuk 6 orang makan..patot la sambal aku pedas..adehhh...sgt mengeciwakan..pun begitu, azizi tetap puji masakan aku tu (aku tahu dia nak bodek je lebih)..yang aku takotkan kalo2 azizi sakit perut..maklum la perot dia 2nd hand sket..hehehe..(apa la punya bini, kutuk suami sendiri =P)..nasib la azizi tak rasa apa2 malam tu..perut aku takpe mmg grade A++ punya..masam or pedas mcm mana pun still bertahan..hee...

Petang ni plan masak nasi goreng...kehkehkeh..soneng gitu...Aku sangat2 tabik spring toink toink pada isteri or ibu2 yang pulang kerja dan memasak..memang penat giler beb..hari yang aku masak, mesti tak dapat kemas rumah or membasuh..serious penat..hari tak memasak (beli di kedai semestinya *_^ ), dapat la membasuh dan kemas rumah semua..Nak harapkan azizi..faham2 je la, cara orang lelaki ni mengemas kan..mesti ada yang tak kena nanti..mungkin, dah lama kelamaan bila dah biasa mesti kami dapat sesuaikan keadaan dengan semua ni..

5 comments:

asna cute said...

hehe standard la nie hehe ;D

fiszah_pjo said...

heheh..adat org baru kawen..

terbalik ngn kes ak, laki ak sangat pandai mengemas..i wish balik je kerja siap kemas dah..sebab if die kemas, satu umah jadi cun..

kami dah hmpir setahun kwen..tapi tak bli2 jugak meja makan..masih makan di abwah..hehe

Dilakochan said...

adat org baru kawin eh! ;))

xpela nnt lama lama leh bagi2 tugas.
Take turn masak lak!
semoga happy2 selalu!

cik gold said...

pa hal ikan kering sekoq ja goreng.he3

hajarus said...

adat org br kawin... hehehe.. teringat waktu2 br kawin dulu cam haizan ni ler... ikikiki...

Related Posts with Thumbnails