Followers

Friday, September 24, 2010

tukar skincare set lagi...

Sebelum ini kan aku ada mention yang aku guna set Garnier, tapi tu la, bagus memang bagus, sebabnya jarang sekali nak naik jerawat, tapi tu la..jeragat still tak berkurangan, bertambah lagi ada, orang cakap kulit aku ni jenis kering (memang pun), tu yang banyak jeragat-bintik2 hitam..ada orang kata jeragat ni tanda penuaan, tapi takkan la dari sek men lagi dah ada tanda2 penuaan ni..aiiyoo..pity me...

'Eh, rileks ar, concealer atau foundation kan ada boleh tutup segala mak nenek cacat cela di muka'..memang la...tapi kan kulit sebenar kan mesti la perlu di rawat dulu kan..dulu byk duit gaji dok perabih kat brg2 mekap, sekarang brg2 mekap pun dah menimbun, tambahan nak naik pelamin tahun depan mestila nak kulit cantyik meletup kebabumm..(perasan ;p)..so, atas rasa perihatin baru-baru ni aku dah tukar pakai set Loreal pula...Loreal White Perfect Radiance Boosting Double Essence..macam kat bawah ni..tapi aku beli sekali ngan set dia yang lain..



Sebelum beli ada gak dok review product dia, macam okay jer.rating pun bagus jer...so terpengaruh dan terbeli..kekeke..harap2 ok la kan, just nak kurangkan bintik bintik hitam ni jer, sebenarnya dah redha ngan apa yang ada, tapi biasa la perempuan kan, pantang orang tegur, mesti ada tak kena, perasaan sedih terover semacam, pastu nak beli macam2..konon-konon nak cantik la kan...nak beli SK-II, takkan nak beli essence tu je kan, mesti nak kena ada set lain sama, baru berkesan, mahal sangat la pulak, lagipun ada byk gak review dok kata tak bagus mana pun..ntah la, tapi satu hari aku nak try la jugak.(berangan duit byk la tu..mimpi la..).tengok keberkesanan Loreal ni dulu macam mana..kalo sesuai just stick pada Loreal ni..bye bye 'take care, Garnier'...welcome Loreal.. 'kerana dirimu begitu beharga'..wekkk ;p

Owh, tukar topik jap..aritu kan aku ada beli stick kajal arab eyeliner tu..owh, langsung tak best..owh..sorii..mengakuan jujur ni..ada tak yang nak pelempang aku..haha..memang serius tak best, aku tak pakai pun..berminyak semacam pastu stick dia pun dah bengkok sket, terus buang sbb emo, brg di beli tak memuaskan..nasib la murah jer..maybe brand lain ok kot..tapi nanti akan try brand yang lain jugak, kalo best aku gtau kat sini eh...

p/s:- kepada yang tny pasal code colour kryolan tv paint stick tu i pakai yang natural colour code NB, dan compact powder Pixy aku pakai code colour Natural Beige, kaler dia gelap skit dari warna kulit sebenar i..ber'ai ai pulekk...'pesanan-pesanan; kryolan tak leh pakai hari2 tau, kalo nak pegi kenduri or majlis pape ke takpe la..'

11 comments:

Softtouch [Hanim] said...

adui tukar lagi..xpelah janji pueh hati...n sediakan duit jer..

fiszah_pjo said...

one thing babe:
loreal ni keluaran org putih yg ikut dorg nye style kulit...so selalunye klu product berjenama ni, die berkesan but take time..to sabar ye...
if nak fast reaction try la produck alal tempatan, tia amelia ke, nV ke..atau sebgainye..pendapat aje..hehhe
ak pernah try skincare clinique..ratus2 habis. end up rasa cam takde perubahan ape pon..last2 stop aje..hehe..nyesal je beli mahal2

norhaizan said...

kak hanim;
hehehe..

fizah;
jenis2 tu semua aku dah try dah,nV, natasha la, tapi still dok ada bintik2 hitam ni...aku just nk hilang or kurangkan bintik2 ja..FYI, kalo yang brand local ni ada hyrokuinon dan jenis mengelupas kulit kan, walaupun tak byk tapi still mengelupas gak sket2..takot la beb..kesan jangka pjg tu.., tp skrg pakai jugak yg nite cream NV, tapi aku selang2 la.takot nk pakai selalu...

nurulfaridah said...

Loreal nih pn bole tahan mhal kan kak ? ;)

~ceRRy beRRy~ said...

akak,
akak ifa pakai tau loreal ni & kulit dia jd sgt flawless... best jek..
tp ifa plak blm mampu nk guna..
sob sob...

akak wat review after few weeks ek :)

annfrendly said...

hopefully berkesan loreal tu..
loreal ni ke nor yang boleh wat kulit muka pucat nampak kemerah2an tu?
bf ann pun suh beli.. dia cakap kulit ann pucat..

owh.. pasal eyeliner.. akak ann cakap eyeliner brand cyber color best.. ann dah try akak ann punya.. memang betul cakap akak ann.

setakat ni ann pakai eyeliner avon aje.. bagus jugak.. tapi tak sebagus cyber color punya eyeliner.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam haizan,
ok tak brand tu awak pakai?
sy pn rase dh cam nk tukar gak la..
gitaw la ek camne effect die nnti..
cop, 1 more.. so far eyeliner ape yg awak rase the best, fyi.. sy dh terai avon, za, elianto..
nk try cuba loreal, u dh pakai?

Sandro said...

Grace dan damai, selalu!

Mampir untuk melihat blog Anda.
Aku pergi.
Saya akan sangat senang melihat saya.
Jika Anda ingin mengikuti saya juga akan menyenangkan.

Salam dalam Kristus,

Sandro (Brazil)
http://oreinoemnos.blogspot.com/
Saya menunggu Anda di sana.

norhaizan said...

ida;
aha..mahal gak la..tapi quantity byk..blh tahan lama sket..

ifa;
okay, nnti after weeks akak buat review eh, tp setakat ni pakai okay jer, tak nampk sgt pape perubahan..

ann,
aha..loreal ni la yg iklan kat tv buat muka yg pucat nampak kemerahan2an..tak tau la berkesan ke tak dgn nor..ye ke ann, k la nnti nak cari la eyeliner cyber color tu..

leily,
hye leily, setakat ni ok jer, tak nmpak perubahan sgt, after few weeks nnti i buat review ker..setakat ni i rasa, eyeliner kalo yang jenis liquid tu elianto dgn revlon la yang best, eyeliner jenis pencil plak mary kay and lancome la yg best jugak..tu mengikut apa yg i dh try la..skrg ni i byk pakai eyeliner jenis liquid yg elianto tu..mmg best kan..

AngahSayang2314 said...

nor angah pun ada jeragat gak ermm dulu pernah guna nie tapi tak ada tindakkan pun

Zura said...

tukar sloganlah pas nie... :)

Related Posts with Thumbnails