Followers

Monday, September 6, 2010

semangat raya...

Dalam kepala otak asyik bergema lagu raya je ni..adehh..tak semangat langsung kat opis arini..tubuh badan kat sini..tapi jiwa raga hati dah kat alor setar dah...tapi malangnya, tahun ni tak dapat balik awal macam selalu..hari khamis tghari lepas keja baru balik.aku ambik half-day pada khamis tu..sebab cuti tak banyak, lagipun banyak ambik cuti selepas raya..adehh..selalunya aku la manusia paling sibuk kat rumah..kemas rumah, pasang langsir, beli kuih raya, beli hiasan2 rumah yang baru macam2 lagi la..maklum la, aku sorang je anak perempuan yang ada..kakak aku plak dah kawin, selalunya dia beraya kat rumah mertua dia la..nak harap adik lelaki ngan abang aku, jangan harap la..kalo suruh ke kedai boleh la..tapi, tahun ni..kesian kat mak..semalam ada kol dia, dia kata adik aku, arif tu yang tolong dia mengemas..aisehh..was-was jugak aku..hihi..tak sangka rajen pulak adik aku sorang tu..kuih raya apa semua mak dah beli, macam faham2 je mak aku yang anak dia ni dok tengah berjimat cermat..tehee.kitorang memang tak buat kuih raya, selalu beli jer, mak aku kan tukang jahit, so sudah semestinya dia busi dok jahit baju2 tempahan..tapi baju aku, aku beli yang dah siap ready-made, hihi..senang..sebab aku dah banyakkk ada experience, baju aku last minute siap, penah satu tahun tu, pukol 4 pagi aku masih berjaga jahit baju sendiri, yela, baju tempahan orang mak aku baru siap jahit tengah2 malam raya tu, so lepas tu bertotek-totek(ayat apa ni??) la aku kat mesin jahit...tapi takpa, aku tak kesah, tu semua pengalaman kan, so, sejak aku dah keja ni baju raya beli yang siap dah...tahun ni dah masuk tahun ketiga aku kasi duit raya, semenjak aku kerja la kan..rasa best je dapat bersedekah tau..time ni la peluang untuk kita bersedekah bagi yang dah bekerja kan..yang tu pun dah kirim kat abang aku suh tukarkan jadi singgit2 dan 5hinggit..sampul raya pun dah ada sket..malam raya nanti la isi..

Start dari semalam aku dah berpk barang apa nak di bawa balik nanti...malam ni or esok mesti dah start packing..adehh..semangat gila nak balik ni..tapi sayang lagi 3hari lagi..huuu..

7 comments:

Softtouch [Hanim] said...

ooo nor org alor setar..mak tukang jahit senanglah nk suh jahit baju tapi nor punya bj beli plak yer..
selamat hari raya..maaf zahir batin

Ena said...

akak pulak cam ilang jap semangat tu sbb badan tak larat..

AngahSayang2314 said...

ye la nor semangat raya memang ada kan?? tapi angah tahun nie nak raya tak adoooo

shi3la said...

macam Eja lah muker kamooo...so sweet,chantek empuya blog nie..

salam kenal yer..rasenyer sy pestime menyinggah disinni..salam Aidilfitri yer..

~afzan~ said...

nor,
penatnye tgu "barang" tu......

hamzah ian said...

slamat raya!!!

annfrendly said...

bagusnye nor..
siap bagi duit raya lagi..

Related Posts with Thumbnails