Followers

Saturday, April 3, 2010

kenapa suka bermekap...?


(apa kes tayang kasut, tiada kaitan ngan entry. Balerina (kalo tak salah eja) tu la yg mengembalikan tinggi sebenarku, sgt selesa menyarungnyer)

Kenapa saya suka bermekap...??..
  • Mekap leh cover apa2 kekurangan pada muka aku, termasuk la, bintik bintik hitam, warna kulit tak sekata, eye bag / dark circle, hidung yang tak mancung, pipi yang tembam, banyak la..walaupun tak dapat cover banyak atau sepenuhnya, sket pun.. okay la tu.(sambil buat tangan gaya Siti Saidah)
  • Mekap buat aku rasa confident, sebenarya aku ni jenis low self esteem yang sangat tinggi. Pemalu kot. So kalau bermekap ni akan lahir satu perasan yang susah ler nak terangkan, dan keyakinan bertambah2..yo yo oo jer...
  • Paling tak leh blah, mekap buat aku terasa cantik..hua3..walaupun hakikatnya tidak, dan plastik semata mata, tapi biar la kan nak over sebentar, bila lagi kan..huaa..perasan nyah..
  • Then, sebab yang pelik yang mungkin ada yang tak leh terima, mekap buat aku bangun pagi  bersemangat untuk pegi kerja tiap2 hari, sebabnya eksaited nak pakai blusher dan dok berpikir kaler blusher ape lak nak tepek pagi tu..hhihii..aneh bukan, tapi tu la antara semangat nak bangun pagi pagi bersiap ke kerja au.
  • Mekap juga menbuatkan aku ada idea nak berbloging, aku ni jenis bukannyer pandai nak mengarang2 ayat, korang pun boleh perasan, cara penulisan aku cincai2, ikot suka hati je nak susun ayat,huhu, aku more pada tepek tepek gambar dalam blog, some more, bcoz i love to share my interest ni with others, so, I just share with you guys through this blog la kan..

  • Mekap adalah aktiviti masa lapangku, daripada buang masa tak tentu pasai baik godek godek pasal mekap mekap ni..menjadikan diriku lebih berseni, makeup is art, rite...

Ermmm..macam ada lagi, tapi itu saja kot..Just advice pada sesiapa yang mula2 berjinak2 bermekap ni, korang kena make sure sebelum tido,korang mesti sangat sangat mesti buang and cuci mekap pada muka bersih2 au..kalo tak, korang akan menyesal kemudian hari, cause kulit tak bernafas masa kita tido if product mekap tu masih ada di muka. Aku cakap ni berdasarkan pengalaman au, penah terjadi sampai naik jerawat yang tak di undang berbijik2.Haishh..

7 comments:

nurulfaridah said...

akak, ida pn same..bile makeup nih rase lbih confident..hehe
ida xtwu sgt sal makeup nih..tp kalo boleh nk jd mcm Michelle Phan!hik3 berangan!=D

*Dak kecikkk* said...

saya pow suka bermekap gak..kita satu spesis la nor..smua list tu sama je apa yg saya rasa.he3

annfrendly said...

rasa gembira kalau pakai mekap..
bila tgh tade mood..
mesti ann main mekap..
calit macam2 kaler kat mate..
best rasanya..

P/s: cute lorh nor pakai kasut ala ballet tu...

mrs shaifull said...

akak pun suka tgk org mekap yg light2 tp cantek, tp serius akak x pandai :) tp teringin sgt

hajarus said...

hajar pun sker tengok orang bermakeup2 ni... tp hajar nak try tp xberape nak pandai...

honeylanz said...

suka make up..tp stil x pandai² lagi

norhaizan said...

ida;
hihi..betoi2..bila mekap rasa confiden kan..ida,chayok girl!usaha tangga kejayaan, nnti leh jadi mcm michelle phan tu..

inda;
hik3..tu la pasal, kbykan pompuan minat mekap..ye eh, inda pun rasa yg sama eh..yea yea..kita geng..heee..

ann;
owh, yeke, bestkan conteng2 kat muka..hihi..kalo nor tak kira mood, mesti nk mekap..hihi

kak CT;
xpe kak, teruskan lagi usaha..tu ar, kalo tebal sgt nnti nmpk sgt PLASTIK..hee

hajar;
alolo.xpe hajar..lama2 nnti pandai la kan..

honeylanz;
owh..xpe dear..blajar pelan, nnti pandai la..

Related Posts with Thumbnails