Followers

Wednesday, March 10, 2010

bercerita tentang eyeshadow pallete..






Remember last time aku ada post entry eyeshadow pallete yang aku beli ritu..so, eyeshadow pallete tu sangat berguna okeh..macam korang tgk review dia kat youtube la kan..byk org bagi good review kat pallete ni..yang ni brand cap apa tak tahu ler..but it works well on mine..ada gak yang cap coastal scent la,, apa lagi tah aku dah lupa..but i din manage to get the other brand..tetapi, yang ni pun dah tersgt la okay, dan tak perlu dah kot beli eyeshadow lagi..ngeh3, ye la tu..sebabnya kelopak mata tak besar mana pun nak havoc2 kaler bagai..lagipun, mekap stuff yang aku plg suka adalah blusher..suka nah pipi tembam dan besar ni di tepek tepek kaler blusher..kan selalunyer orang suka collect eyeshadows, tapi my one, aku suka collect blusher..ngeh3..kaler blusher yang paling di gemari adalah soft/baby pink..
mekap aku yang ni semuanya dari pallete tu la kecuali mascara dan lipstik..lupa lak aku nak snap step by step..memang best tau, just from one pallete all the makeup looks you can achieved..






start dari mata, range colour yang di pilih adalah black, brown ngan light yellow color as a hi-light..





Dua kaler itam ni..yang tepi ujung kanan tu dia ada shimmery sket, so aku guna utk crease area, iaitu utk menampakkan dalamnya mata, dan line 3/4 line kat bawah mata, yang sebelah dia tu, more to matte base aku guna utk upper line which is ganti sebagai eyeliner... caranya, aku basahkan sket small precise eyeshadow brush pastu dab it kat kaler itam tu, skettt je, sebab kaler itam tu damn sangat la melekat itam pekatnyer tu.. then, aku draw line kat upper eyes..mudah bukan, salah satu cara nak mengantikan pengunaan liquid eyeliner..



Then, baris kaler ni, yang cerah2 ni aku guna kan untuk hi-light, kat inner corner mata, atas tulang kening, atas batang idung (bagi ilusi idung tinggi), dan juga area melintang bawah mata iaitu area atas pipi sket, bagi ilusi glowing2 sket..


Then barisan kaler brown ni, aku campur2 guna untuk buat shading kat tulang pipi dan kat jaw line (bagi ilusi pipi yang kurus) dan juga as a bronzer..juga boleh guna wat shading kat idung, tepek kat both side idung.like my previous entry..





Ni lak barisan kaler untuk blusher...then aku pilih soft pink kaler kat bawah ni as my blusher dat day..jus dab it kat pipi, sambil senyum sambil tepek guna angle blush brush, yang ujung nya ber'angle sket..senang nak tepek tepek kat pipi ..




Blush brush ber'angle


Hahaha..senget...

13 comments:

cik aiLebiu said...

ni nmpk mcm brand manly 2nd edition. brand ni mmg best dan berkualiti walaupun hrganya agak murah. best pki ni :))

asna cute said...

teringin nk ada set make up byk2 tp tue la.. My dear tak suke asna makeup sgt huhu

norhaizan said...

cik ailebiu;
ye eh cap tu...aha, mmg ok pun, w/pun murah, sgt best hasilnyer kan..

asna;
alahai dear..tak pe la camtu..bagus gak, tak mengabeskan duit ke barang2 mekap ni..lagipun mekap selalu sgt pun tak bagus jugak..

nurulfaridah said...

teringin nk beli eyeshadow pallette nih.. yg nih akak norhaizan beli brape ye?akak beli on9 ekk? :)

norhaizan said...

ida;
aha..akak beli on9..rm55 je dik, mmg cantik dan best sgt..
akak beli kat website ni http://krayolaninmalaysia.blogspot.com/search/label/120%20PRO%20EYESHADOW%20PALETTE

Texan in UAE said...

OooO I love the eyeshadows!!! just love em... I got your blog link from ann.. first time on your gorgeous blog! What a beautiful sister!!!! masha'a'Allah

norhaizan said...

Texan in UAE;
ohh, thanks dear..am very happy cause my blog have been seen by you from other country..yeah!we got same interest..i love everything bout makeup..later on, will check on your blog too..

nurulfaridah said...

wahh..murah kn?? ari 2 ida tgk kat on9 shop laen dye jual RM80..mahal lah..maybe ida beli kt link akak bg td..
thanks akak =)

annfrendly said...

wow...
cunnya
setiap kali tgk eyeshadow ni mesti meronta2 hati..
belum ada rezeki lagi nak beli...
sob..sob..

CT NORAMIZA said...

suka tgk pp kena blusher, comel :)

norhaizan said...

ida;
tu arr..kebanyakkan blog yg lain jual around rm80 cmtu..kat website tu ar akak tgk yg plg murah pun...

ann,
takpe2..nnti ada duet lebih beli la..then, leh kaler2 mata

kak CT;
sama la ngan saya, suka pakey blusher

eika said...

klmaqin eika tgok laman web 2 dah nek harga RM100.00 dah....kak beli bila eyeshadow 2??suka la tgok kale dye....

norhaizan said...

akak beli dah lama dah la dik...
ya eh...cuba pegi kat blog nurulfaridah dia pun ada beli pallette tu dgn harga murah, lupa lak kak dia beli kat mana

Related Posts with Thumbnails