Followers

Sunday, January 17, 2010

Mekap stuff dis month

Ni la first time nyer aku blogging tengah2 malam, akibat ke'slow'annya tenet di waktu puncak...haipp..jenuh ar cenggini..bertahan mata je ni..nak update bolg punya pasai..dah addicted dah ngan blog ni..sama macam addicted ngan mekap..muahahaha..
Belom pun ujung bulan,macam2 dah aku beli..ritu masuk awal bulan ni pun aku dah beli barang, pada entri sebelum ni...kalu tak kumpul2 tak nampak..maknanya tak perasan berapa dah yang di beli..bila kumpul cenggini, baru la perasan..'eh, banyak gak yang di beli for dis month'..tapi bagi aku nampak gak la ke mana duit gaji aku pegi selama ni..at least aku dah bajet siap2..mana yang perlu di simpan, asingkan terlebih dahulu..kalo tak buat cam ni dan tak displin nampaknya banyak mana duit gaji pon aku tak cukup dok membeli...heee..

Aku ni wanna be mekap collecter ker??oh, tidak..(tapi teringin jugak..ngee)..aku hanya beli barang2 yang betul2 okay dan di pakai dalam jangka masa yang lama dan habiskan dia..dan petuanya,sebelum beli tu wat la review kot you tube ke apa ker..yang banyak mempuyai hit kegemaran ramai yang tinggi ler..iyor la tu cik nor oii..hihi. ,tapi kebanyakan barang2 yang aku beli murah sajok..mampu dipakai oleh semua orang....

Two brushes for brow and eyeshadow application, blusher (kaler gelap untuk shading) , lip gloss (kaler Golden Papaya, suka bangat la ni ngan lip gloss kaler oren-gold ni)..two kryolan foundation stick (mix both kaler baru la sama ngan skin tone aku..huu)..dah lama teringin nak beli, tapi tak terbeli beli..huhu, kryolan ni tak leh wat pakai harian coz tak de kandungan SPF, UV protection semua..di guna oleh mak andam sajork..tapi aku hentam pakai saja, sapu lite lite sajork.. selang selang ngan loreal faundation, kalo tidak tak abes la foundation yang lama tu.. asalkan make sure muka di alas sun protection dulu, baru pakai dia..bagi aku sangat berguna kalo nak attend majlis majlis ni..kalo nak mekap over over la..maybeline blusher (kaler rose ape tah)..ada review pasai dia kat you tube..dan aku setuju ngan peng'review tu..dia memang long-lasting..huhu..Pixy, yang memang dok tercari cari..then,last one, lip balm...

Ok, cukup ler kot untuk bulan ni yer cik nor..ok..hihi..(monolog dalaman)

14 comments:

'AQILAH said...

wow..:) hanya ade lipglose ngan bedak jek :)

Ms.Independant said...

Farah pon fenin pk mane abes sume gaji stiap bulan! huhu

:P

emilyrockz said...

hahaha..nor~~
tp nasib nor bli gak..
bleh la min amek stiker tu.. ;p

btw lipgloss tu cantek..~!

aleena said...

hehe best kan later tgk beg makeup pack je..

suke:)

Ena said...

Dasyattt la nor nie.. he3x.. tp ok gak kan.. banyak koleksi utk diri sendiri.. nor nyer stuff tu ader gak same ngan akak punyer.. :)

eis kamil said...

waaahh byk mekap. tp baguslah dia, pandai beringat bila shopping. bagus, bagus. hee..

CT NORAMIZA said...

budak aizan ni dah start shopping barang mekap balik, hehehe kumpul lah dik, asalkan bahagia, awak gak yg cantek :)

Softtouch [Hanim] said...

amboi anak dara sornag nie..tp utk kepuasan diri sendiri ape salahnya kan.bertambah cantik manislah nor ni nnti...akak suka tgk org makeup2 n brg2 makeup nie..tp akak punya idaklah secomplete itu..

Zura said...

ade award tuk haizan..sudi2kanlah ambik ye...

honeylanz said...

bc n3 ni br perasan, lama x update make up stuff ;)

♥ QaseH ♥ said...

cantik,,,,

*Dak kecikkk* said...

kamo cantiklah yang..
tampak manis n ayu je..
jeles sis..ha3

Yana@Nana said...

wah..lawanyer mata..Jeles tau..mata kita SEPET.HUHU..ada Tips tak TUk MATA nampak besar..heheh

applemintlady said...

mn nk bli bdk pixy ek??
reply kat blog..
tq

Related Posts with Thumbnails