Followers

Monday, September 14, 2009

berbuka ikan bakar

Last wednesday, keluar ngn azizi berbuka kat nurul ikan bakar..bestt woo..kalo org penang tau ar tempat ni, memang ikan bakaq dia terbaik la..may be ada lagi tempat lain yang sedap, macam kat telok tempoyak..tapi bagi aku kat situ pon sedap gak ar, bawah ni menu-menu yang kami dua order...agak banyak gak la..sampai nak termuntah makan banyak sangat..hihi..
Sotong celup tepung..menu ni yang sampai dulu..oleh kerana dari berbuka tadi just minum air kotak jer, so benda ni la kami bedal dulu sampai abeh..hihi..
Ikan jenahak bakar, tomyam campur, telor dadar, juga kerang bakar(tiada dalam pic di atas)
Suasana sekitar kedai dia..nurul ikan bakar..kadang2 ada orang panggil kedai tepi pantai marin
Setiap tempat makan dia ada teratak2 special, ade gak yang biasa je..tahun lepas masa aku nak berbuka kat sini tak dapat woo..time tu awal gak la aku datang, dalam pokol 6.30 cam tu..tapi kali ni ada pulak tempat duduk walaupon time kami datang tu dah masuk waktu berbuka, sebabnya depa dah tambah tempat duduk, banyak dah pondok2 makan yang depa bina kat kedai ni..

Tak banyak pon gambar suasana kedai dia, sebab time ni dok pulun makan..hihi..lepas makan,haiipp..banyak yang tak abeh..tu la..nafsu semata2, order banyak2, makannye tak abeh..order macam 4 orang makan, ni dua orang je pun makan..

Tom yam yang tak dapat di habiskan..tom yam dia boleh tahan la, tapi sedap lagi tomyam kat pak hussin tomyam..heee..bukan meet uncle hussin au..hihi..

Kerang bakar yang tinggal beberapa ketul jer..aku yang banyak mengabiskan kerang ni..
Banyak kan kerang yang aku makan..sebab nak tambah darah.zat besi.kerana aku selalu pening2 kepala..kena la makan kerang banyak2..
Ikan bakar pon tak abis..haiipp..membazir..

Muka puas, dapat makan ikan bakar..huuu...

No comments:

Related Posts with Thumbnails